Jonoforeza

Wpływ biologiczny: jonoforeza jest zabiegiem, w którym prąd stały (galwanizacja) wykorzystywany jest do wprowadzenia do tkanek środków przeciwbólowych, przeciwzapalnych lub przeciwreumatycznych, zmiękczających blizny czy rozszerzających naczynia krwionośne. Zabieg ten pozwala w nieinwazyjny sposób na dostarczenie wybranego leku bez konieczności nakłuć lub przyjmowania tabletek.

Zastosowanie lecznicze:

• jonoforeza wapnia: stany zapalne gałki ocznej, obwodowe zaburzenia naczynioruchowe, zespół Sudecka, utrudniony zrost kostny
  • jonoforeza jodu: blizny, przykurcze bliznowate
  • jonoforeza cynku: drożdżyca paznokci , przeżeganie trudnogojących się owrzodzeń
  • jonoforeza adrenaliny: stany zapalne gałki ocznej, z lidokainą lub prokainą w leczeniu stanów bólowych
  • jonoforeza histaminy: samoistna sinica kończyn, odmroziny, zespół bólowy rwy kulszowej, przewlekłe stany zapalne stawów i zapalenia okołostawowe, owrzodzenia troficzne
  • jonoforeza hydroksylowa: owrzodzenie podudzi na tle żylakowym, czyraki, ropne zapalenia gruczołów potowych pachy
  • jonoforeza prokainy lub lidokainy: nerwobóle, zespół rwy kulszowej, bóle głowy, zaburzenia wymowy, dychawica oskrzelowa
  • jonoforeza antybiotyków: bakteryjne stany zapalne skóry i tkanek miękkich
  • jonoforeza hialuronidazy: rozpulchnianie tkanek, blizny, ograniczony obrzęk limfatyczny
  • jonoforeza tolazoliny (Pridazol): zaburzenia w ukrwieniu nerwu wzrokowego i siatkówki, zaburzenia ukrwienia obwodowego
  • jonoforeza hydrokortyzonu lub preparatu Solu-Dacortin: stany zapalne skóry, tkanek miękkich, drobnych stawów i pochewek ścięgnistych, stany zapalne gałki ocznej